Logo miasta z napisem: Starachowice - napędzamy rozwój
logo_wieksze.jpg

12 kwietnia 2024

Zaświadczenia z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców i rejestru dowodów osobistych

Tu dowiesz się, jakich formalności musisz dopełnić

Wniosek o wydanie zaświadczenia składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości ze zdjęciem. Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.


CZAS REALIZACJI - wydanie zaświadczenia następuje niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów

WYMAGANE DOKUMENTY - wniosek o wydanie zaświadczenia; dowód osobisty do wglądu lub w uzasadnionych przypadkach inny dokument ze zdjęciem pozwalający na ustalenie tożsamości; dowód uiszczenia opłaty skarbowej – 17 zł; dowód uiszczenia opłaty skarbowej w przypadku gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika – 17 zł; tytuł prawny do lokalu – oryginał do wglądu (w przypadku uzyskiwania informacji o ilości osób zameldowanych w lokalu lub braku zameldowania osób w lokalu)

OPŁATY - 17 zł - opłata za wydanie zaświadczenia; 17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, dzieciom, rodzicom, rodzeństwu, dziadkom i wnukom. Opłaty należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Starachowicach SANTANDER BANK POLSKA  NR: 21 1090 2590 0000 0001 4860 2940

TRYB ODWOŁAWCZY - na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia służy zażalenie do Wojewody Świętokrzyskiego w Kielcach za pośrednictwem Prezydenta Miasta Starachowicach w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTU - Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, pokój 11, parter

PODSTAWA PRAWNA - ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego; ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności; ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o opłacie skarbowej; ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych

DANE KONTAKTOWE - Urząd Miejski w Starachowicach, Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, ul. Radomska 45, 27-200 Starachowice, tel: 41 322-10-00 wew. 2, e-mail :sprawyobywatelskie@um.starachowice.eu

Serdecznie zapraszamy od poniedziałku do piątku w następujących godzinach: poniedziałek od 7:30 do 16:30, od wtorku do piątku od 7:30 do 15:30.

Więcej aktualności

logo_wieksze.jpg

Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy

Tu dowiesz się, jak zameldować się na pobyt stały lub czasowy

Więcej...
logo_wieksze.jpg

Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy cudzoziemca

Tu dowiesz się, jak zameldować cudzoziemca

Więcej...
logo_wieksze.jpg

Zameldowanie i wymeldowanie decyzją administracyjną

Tu dowiesz się, jak zameldować się w lokalu, w którym nieuregulowane są sprawy własnościowe

Więcej...
logo_wieksze.jpg

Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego

Tu dowiesz się, jak wymeldować się z pobytu

Więcej...
Powrót na początek strony