Logo miasta z napisem: Starachowice - napędzamy rozwój
czyste_powietrze_logo_v12-02-1.png

22 sierpnia 2024

Czyste Powietrze - najczęściej zadawane pytania

Najczęściej zadawane pytania przez Beneficjentów Programu "Czyste Powietrze" wraz z odpowiedziami.

Pytanie 1. W jaki sposób Beneficjent powinien złożyć w Funduszu Dyspozycję wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury? (dotyczy umów dotacji z prefinansowaniem).

Odpowiedź na pytanie 1. Dyspozycję wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury należy składać w następujący sposób:

  1. Jeśli Wniosek o dofinansowanie został złożony wyłącznie w formie elektronicznej (nie było złożonej wersji papierowej) i wniosek ten został podpisany z użyciem podpisu elektronicznego przez Wnioskodawcę (został podpisany profilem zaufanym lub certyfikatem kwalifikowanym Wnioskodawcy), to Dyspozycję wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury należy złożyć przez skrzynkę podawczą portalu ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej WFOŚiGW w Kielcach: /WFOSIGW/SkrytkaESP z użyciem podpisu elektronicznego Wnioskodawcy. Przypominamy, że Dyspozycja wypłaty zaliczki nie może być podpisana przez Pełnomocnika.
  2. Jeśli Wniosek o dofinansowanie został złożony wyłącznie w formie elektronicznej (nie było złożonej wersji papierowej) i wniosek ten został podpisany z użyciem podpisu elektronicznego Pełnomocnika (został podpisany profilem zaufanym lub certyfikatem kwalifikowanym Pełnomocnika), wówczas Dyspozycję wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury należy złożyć w formie papierowej. Można ją przesłać na adres Funduszu tradycyjną drogą pocztową lub złożyć bezpośrednio w siedzibie Funduszu, w Biurze Obsługi. Przypominamy, że Dyspozycja wypłaty zaliczki powinna być podpisana własnoręcznie przez Wnioskodawcę.
  3. Jeśli Wniosek o dofinansowanie został złożony w wersji elektronicznej przez system GWD (i nie został podpisany przez Wnioskodawcę, ponieważ nie posiadał on podpisu elektronicznego) oraz w wersji papierowej (podpisanej przez Wnioskodawcę bądź Pełnomocnika), wówczas Dyspozycję wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury należy złożyć w formie papierowej. Można ją przesłać na adres Funduszu tradycyjną drogą pocztową lub złożyć bezpośrednio w siedzibie Funduszu, w Biurze Obsługi. Przypominamy, że Dyspozycja wypłaty zaliczki powinna być podpisana własnoręcznie przez Wnioskodawcę.

Jeżeli Wnioskodawca złoży Dyspozycję wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury w inny sposób niż określone wyżej, wówczas Fundusz uzna złożenie dokumentów za nieskuteczne. Dokumenty takie nie będą przez Fundusz rozpatrywane.

Pytanie 2. W jakim terminie Beneficjent jest zobowiązany złożyć w Funduszu Wniosek o płatność, który rozliczy uzyskaną uprzednio zaliczkę? (dotyczy umów dotacji z prefinansowaniem).

Odpowiedź na pytanie 2. Wniosek o płatność rozliczający zaliczkę musi być złożony najpóźniej do upływu 120 dnia od daty wypłaty zaliczki dotyczącej realizacji danej umowy z wykonawcą.

Pytanie 3. W jakim okresie Beneficjent jest zobowiązany zrealizować cały zakres rzeczowy przedsięwzięcia, określony we Wniosku o dofinasowanie i umowie dotacji z prefinansowaniem?

Odpowiedź na pytanie 3. Jeśli Beneficjent realizuje umowę dotacji z prefinansowaniem, to powinien wykonać cały zakres rzeczowy w okresie: do 18 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie.

Pytanie 4. Jeśli Beneficjent realizuje umowę dotacji z prefinansowaniem, w której następuje wypłata zaliczki na rachunek bankowy Wykonawcy, to kto odpowiada za zwrot wypłaconej zaliczki w sytuacji, kiedy zajdzie taka konieczność (np. wystąpią nieprawidłowości w wykonaniu przedsięwzięcia i Fundusz wezwie do zwrotu wypłaconej zaliczki wraz z odsetkami, albo Wykonawca zerwie umowę z Beneficjentem)?

Odpowiedź na pytanie nr 4. Za prawidłowość wykorzystania środków wypłaconych przez Fundusz w ramach umowy o dofinansowanie odpowiada Beneficjent. Beneficjent jest stroną umowy o dofinansowanie zawartej z Funduszem, a nie Wykonawca. W sytuacji wystąpienia nieprawidłowości, które będą skutkować koniecznością zwrotu zaliczki wypłaconej Wykonawcy, za zwrot całej kwoty wypłaconej zaliczki wraz z odsetkami odpowiada Beneficjent.
Zwracamy uwagę, że w przypadku realizacji umów dotacji z prefinansowaniem wypłata zaliczki następuje na rachunek bankowy wykonawcy. Wyboru wykonawcy/wykonawców
realizującego/realizujących przedsięwzięcie dokonuje Beneficjent - na własne ryzyko. Należy zatem wybierać sprawdzone firmy oferujące produkty i świadczące usługi, ponieważ zdarzają się na rynku usług nieuczciwi wykonawcy.

Więcej aktualności

laptop-3196481_1280.jpg

Nabór kandydatów do udziału w pracach Komisji Konkursowej

Prezydent Miasta Starachowice ogłasza nabór kandydatów do udziału w pracach Komisji Konkursowej oceniającej oferty składane w ramach otwartego konkursu ofert o udzielenie dotacji z budżetu Miasta Starachowice.

Więcej...

Zostań dawcą szpiku

Rejestracja jako potencjalny dawca szpiku w DKMS to coś, co naprawdę ma znaczenie. Dla Ciebie to tylko wymaz z policzka, dla kogoś – szansa na życie. Jedną z takich osób jest starachowiczanin Oskar Jasiak. W najbliższą środę (23 kwietnia) w Centrum Kreatywności Pałacyk odbędzie się spotkanie dotyczące akcji rejestracji potencjalnych dawców szpiku kostnego dla Oskara i innych pacjentów, które odbywają się na terenie powiatu starachowickiego.

Więcej...
Plakat Starachowice(1)-1.jpg

Zdążyć przed zawałem

Już 24 kwietnia 2025r. w Parku Kultury odbędzie się spotkanie dla młodzieży w ramach kampanii „Prosta droga do zawału” oraz spotkanie dla dorosłych w ramach kampanii „Otyłość – CDN…” . Poza częścią edukacyjną na uczestników czekają bezpłatne konsultacje ze specjalistami oraz badania.

Więcej...
2fa4c7a8-3bd1-4f0e-bad8-3e37cabf858d.jpg

Urząd Miejski nieczynny 2 maja

2 maja 2025 roku Urząd Miejski w Starachowicach będzie nieczynny. Zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta na ten dzień ustalono dodatkowy dzień wolny dla pracowników magistratu.

Więcej...
Powrót na początek strony